ქ. ბათუმის მე-5 საჯარო სკოლა
სპორტი, I კლასი მასწავლებელი - ლალი ჭეიშვილი
გაკვეთილის თემა
|
მიზანი
|
რესურსი
|
თარიღი
|
||
1. პირადი ჰიგიენა და დღის რეჟიმი
|
რაციონალურდ დაგეგმვის
ჩვევა და დისციპინა
|
პლაკატი,
დღის რეჟიმის ნიმუში
|
|||
2. ვარჯიშები
მოქნილობაზე
|
სწრაფი
რეაქციის,რიტმის , შეთანხმებული მოძრაობის
განვითარება
|
მ/თ;“მივწვდეთ ღრუბელს“
|
|||
3. მოძრავი თამაში ბურთებით
|
სიზუსტის
,მოხერხებულობის განვითარება.
|
მ/თ:გუშაგები და მზვერავები“
|
|||
4. სწორი ტანადობა და ტანვარჯიშული ვარჯიშები
|
სწორად
დგომის ჩვევა
|
პლაკატი, სატანვარჯიშო სკამი,
სატანვრჯიშო ლეიბი
|
|||
5.ტანვარჯიშული ვარჯიშები
|
მოძრაობითი კოორდინცია
|
მ/თ“მხიარული
პეპელა“
|
|||
6.მოძრვი
თამაში ტანვარჯიშის ელემენტებით
|
დისციპლინა,მოხერხებულობა, აზროვნების
განვითარება
|
„შეასრულე
ასე“
|
|||
7.გაკაჟება
|
გაკაჟების წესები
|
პლაკატები
|
|||
8.ორთაბრძოლის ელემენტები
|
როლების
განაწილება სიზუსტი მოხერხეულობის განვითარება
|
მ/თ:მოჩხუბარი მამლები“
|
|||
9. ტანვარჯიშული ვარჯიშები
|
მოქნილობის
. სწორად სიარულის ჩვევა
|
სატანარჯიშო ლეიბი
|
|||
10. ჯანსაღი
კვება დ რეჟიმი
|
ჯ ა ნსაღი
კვების ჩვევა ვიტამინები
|
პლაკატი
|
|||
11. წრეში ბურთი
|
სივრცეში ორიენტაციის უნარი
|
ბურთები
|
|||
12. ვარჯიში
წახტომებით
|
წახტომები
განზე და ერთად
|
||||
13. ბურთის
დაჭერა ორი ხელით
|
მოხერხებულობის,სისწრაფი
ს
გ
ანვითარება
|
ბურთები
|
|||
14. რიტმული
და სივრცეში ორინტირების ვარჯიშები
|
ინფორმაციის ყურადღებით მოსმენ,მოძრაობითი ამოცანის ზუსტი ფორმირება
|
სატანვარჯიშო ლეიბები
|
|||
15.მოძრავი თამაში
„ბოულინგი“
|
გამძლეობის,მოხერხებულობის და კორდინაციის განვითარება
|
,ბურთები
|
|||
16. რიტმული ვარჯიშები
|
სმენის
,კორდინაციის,იმპროვიზაციის განვითარება
|
დროშები,ბურთები
|
|||
17. ვარჯიში
რგოლებით
|
მოძრაობის
ნატიფი მოტორიკა
|
სატანვარჟიშო რგოლები
|
|||
18.კალათბურთის ილეთები
|
ბურთის დაჭერა-
გადაგდება ორი ხელით
|
ბურთები
|
|||
19.ხტომები
|
სიზუსტე,მოხერხებულობა
|
მ/თ
„ყოყოჩა მამალი“
|
|||
20.ვარჯიშები
სახტუნაოთი
|
შესრულების
უნარის განვითარება
|
მ/თ“ქარი ქრის“
|
|||
21.ორთრძოლის
ელემენტები
|
კოორდინაცია
მოხერხებულობა
|
მ/თ“ხაზიდა გადაყვანა“
|
|||
22.სირბილი
|
სიზუსტე,სისწრაფე მოხერხებულობა
|
მ/თ“მზის გარშემო“
|
|||
23.ბუქნები
|
მოქნილობა ,კოორდინაცია მოქნილობა
|
მ/თ“სპილო დიდია
თაგვი პატარა“
|
|||
24.გარბენები
|
მიზნის მ იღწევა
|
ბურთები,კუბები
|
|||
25.კალათბურთის ილეთები
|
ბურთის დაჭერა .ტყორცნა.
|
ბურთები
|
|||
26.წახტომები
|
მოქნილობა
,კოორდინაცია
|
მ/თ“ბაყაყები“
|
|||
27.სირბილი
|
სიზუსტე მოქნილობა
|
მ/თ
„მზის გარშემო“
|
|||
29.ბურთის გადაცემა
თავს ზემოთ ორი ხელით
|
სისწრაფე,მოხერხებულობა
|
ბურთები
|
|||
30.
ხტუნვა.ორი
ფეხით სახტუნაოთი ხტუნაობა
|
პლასტიკური და მოქნილი მოძრობა
|
სახტუნაოები
|
|||
31.
ვარჯიშები
რგოლებით
|
მოძრაობის
ნატიფი მოტორკა
|
რგოლები
|
|||
32.
ორთაბრძოლის
ელემენტბი
|
გამძლეობა,
კოორდინაცია
|
მ/თ:
„‘ვისი
სული გსურს“
|
|||
33.
სირბილი50მ
|
სისწრაფე,
გაკაჟება
|
||||
34.
სიგრძეზე ხტომა(ფეხით არეკნა)
|
გამძლეობა,
მოქნილობა
|
||||
35.
ბურთის ტყორცნა ვერტიკალურ მიზანში
|
სივრცეში
ორიენტირება
|
ბურთები
|
|||
36.
მოვემზადოთ მხიარული სტარტების თვის
|
|||||
სილაბუსი - ქართული ენა, მათემატიკა და ბუნებისმეტყველება. I კლასი.
საგანი
- ბუნებისმეტყველება
კლასი
- I
|
სასწავლო
საგნის სახელწოდება
|
ბუნებისმეტყველება
|
|
მასწავლებელი
|
ლალი
ჭეიშვილი
|
|
სწავლების
კლასი, საფეხური
|
I
კლასი, დაწყებითი საფეხური
|
|
სასწავლო
საგნის ხანგრძლივობა
და საათების
რაოდენობა
|
ორი სემესტრი, 36 სასწავლო წელი,კვირაში 2 საათი
|
|
სასწავლო
საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში
|
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო საგანი
|
|
სასწავლო
კურსის ზოგადი აღწერა
|
ცოცხალი
სამყარო
მოსწავლე ეცნობა: ცოცხალი ბუნების
მრავალფეროვნებას, ორგანიზმების აგებულებისა და ცხოველმყოფელობის
თავისებურებებს, ორგანიზმების ძირითად ჯგუფებს და მათ მახასიათებლებს, ძირითად
სასიცოცხლო მოთხოვნილებებს, სასიცოცხლო ციკლებს. აგროვებს ინფორმაციას იმ გარემო
პირობების შესახებ, რომლებიც ხელს უწყობს ორგანიზმის ზრდას და განვითარებას,
ორგანიზმების გარემოსათან შეგუების ფორმებს. აცნობიერებს, რომ გარემო
მრავალფეოვანი და დინამიკურია, შედგება ერთმანეთთან დაკავშირებული ცოცხალი და
არაცოცხალი კომპონენტებისაგან. გარემოს შეიცნობს დაკვირვების, აღწერისა და
კლასიფიცირების გზით.
სხეულები და მოვლენები
მოსწავლე აკვირდება, იკვლევს და სვამს
კითხვებს ნივთიერი სამყაროს და მასში მიმდინარე მოვლენების შეასხებ, ეუფლება
ჯგუფური მუშაობის ჩვევებს, სწავლობს ინფორმაციის შეგროვებას და ცდილობს დასმულ
კითხვებზე პასუხის გაცემას.
მარტივი ექსპერიმენტების ჩატარებით მოსწავლე
ეჩვევა ხელსაწყოებთან მუშაობას, მათ სწორად გამოყენებას და უსაფრთხოების წესების
დაცვას.
დაწყებით საფეხურზე დაკვირვების შედეგებს
მოსწავლე გადმოსცემს ჯერ ნახატების და მარტივი სქემების, მოგვიანებით კი
ცხრილების საშუალებით.
ადამიანი და გარემო
ამ მიმართულების ფარგლებში მოსწავლე ეცნობა
ადამიანისა და გარემოს შორის არსებულ ურთიერთდამოკიდებულებას, აგროვებს
ინფორმაციას, თუ როგორ მოქმედებს გარემო ადამიანის ცხოვრების ნირზე და პირიქით.
მოსწავლეს უყალიბდება პირადი და ჯგუფური
პასუხისმგებლობა და აქტიურად ერთვება ლოკალური გარემოს დაცვაში.
მოსწავლე ეცნობა ჯანმრთელი და უსაფრთხო
ცხოვრების წესებს.
|
|
სასწავლო
საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები
|
|
|
საგნის
სწავლების მიზანი და
ამოცანა
|
მიზანი
ამოცანები
ცოდნა:
მეცნიერული კვლევის უნარ-ჩვევები:
დამოკიდებულება:
|
|
მეცადინეობის
ფორმები
|
· ლექციური;
· კომბინირებული პრეზენტაცია;
· პრაქტიკული მუშაობა;
· გასვლითი გაკვეთილი.
|
|
სწავლების
მეთოდები
|
· პროგრამული;
· ინტერაქტიული;
· ევრისტული (სწავლა აღმოჩენით);
· პრობლემური;
· სწავლება დისკუსიით.
|
|
კლასის
ორგანიზაციის ფორმები
|
· ინდივიდუალური;
· წყვილები;
· ჯგუფები;
· მთელი კლასი.
|
|
სასწავლო
კურსის შეფასება
|
მიმდინარე
შეფასებები: განმავითარებელი;
შემაჯამებელი:
განმავითარებელი.
განმავითარებელი
შეფასება წარმოადგენს რჩევებს ან რეკომენდაციებს წერილობითი ან ზეპირი სახით.
ზეპირი
გამოკითხვა.
წერითი
სამუშაოები (საშინაო და საკლასო შემაჯამებელი).
|
|
სწავლების
შედეგი
|
ცოცხალი სამყარო:
სხეულები და მოვლენები:
დედამიწა და
გარესამყარო:
მოსწავლეს
შეუძლია ორიენტირება
სკოლის ტერიტორიაზე;
·
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს
დღე-ღამის მონაცვლეობასთან
დაკავშირებული მოვლენები;
·
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა
ადამიანი
და გარემო:
·
მოსწავლეს შეუძლია პირადი
ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის
·
ელემენტარული
წესების დაცვა.
·
მოსწავლეს შეუძლია დამოკიდებულების
გამოხატვა საკუთარი
გარემოსადმი.
.
|
|
სამუშაო
დისციპლინა:
|
გაცდენების დასაშვები რაოდენობა:
სასწავლო საათის 1/4.
დავალიანებების დასაშვები რაოდენობა:
შესასწავლი მასალის 1/10.
აღდგენები
თუ დავალიანება საპატიოა, მასწავლებელი ერთი კვირის განმავლობაში უტარებს მოსწავლეს 3 მეცადინეობას.
შესასწავლი მასალის 1/10 აღდგება მშობელი-მასწავლებლის მიერ შეთანხმებული მეთოდისა და გრაფიკის მეშვეობით - ერთი კვირის განმავლობაში.
ერთი მეათედი შეიძლება აღდგეს ერთ დღეში ტესტური ან საკონტროლო წერით, ან ზეპირი გამოკითხვით, ნაწილ-ნაწილ, ერთი კვირის განმავლობაში.
წახალისების
ფორმები
სიგელები, პრიზები.
|
|
რესურსები
|
მოსწავლის სახელმძღვანელო:
ბუნება – თანაავტორები: გ.კვანტალიანი,
მ.მიქიაშვილი. გამომცემლობა - “ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა”, 2011წ;
მასწავლებლის სახელმძღვანელო:
ბუნება - თანაავტორები: გ.კვანტალიანი, მ.მიქიაშვილი. გამომცემლობა - ”ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა”, 2011წ;
დამხმარე ლიტერატურა:
- მოსწავლის სამუშაო რვეული, დაკვირვების
დღიური - თანაავტორები: გ.კვანტალიანი, მ.მიქიაშვილი. გამომცემლობა - ”ბაკურ სულაკაურის
გამომცემლობა”, 2011წ;
- საბავშვო ენციკლოპედია - გამომცემლობა - ”ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა”, 2011წ;
ტექნიკური
საშუალებები:
კომპიუტერი ”ბუკი”, ინტერნეტი.
თვალსაჩინოება:
პლაკატები, სადემონსტარციო სურათები, ნივთები,
დიდაქტიკური ბარათები, საქართველოს ფიზიკური რუკა, გლობუსი.
ადამიანური
რესურსები:
მშობელი,
კოლეგები, ფსიქოლოგი, კლასის სტუმარი.
|
საგანი
- მათემატიკა
კლასი
- I
|
სასწავლო
საგნის სახელწოდება
|
M მ ა თ ე მ ა ტ ი კ ა
|
|
მასწავლებელი
|
ლალი ჭეიშვილი
|
|
სწავლების
კლასი, საფეხური
|
I კლასი - დაწყებითი საფეხური
|
|
სასწავლო
საგნის ხანგრძლივობა
და საათების
რაოდენობა
|
ორი სემესტრი.
|
|
სასწავლო
საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში
|
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო საგანი
|
|
სასწავლო
კურსის ზოგადი აღწერა
|
თანამედროვე ეპოქაში მათემატიკა ცხოვრების განუყრელი ნაწილია. იგი გამოიყენება ადამიანის საქმიანობის ყველა სფეროში. მათემატიკა ხელს უწყობს ადამიანის გონებრივი შეასძლებლობების განვითარებას,
იძლევა ეფექტიანი, ლაკონური და არაორაზროვანი კომუნიკაციის საშუალებას. Mმისი გამოყენებით შეასძლებელია რთული სიტუაციის თვალსაჩინო წარმოჩენა, მოვლენების ახსნა და მათი შედეგების განჭვრეტა.
დაწყებით საფეხურზე ხდება არითმეტიკული მოქმედებების და მათი ადეკვატურად გამოყენების უნარის ჩამოყალიბება; არითმეტიკული მოქმედებების თვისებებისა და მათ შორის კავშირების გააზრება: არითმეტიკული მოქმედებების შედეგებისა და რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის შეფასების უნარის განვითარება.
გარდა ამისა, მოსწავლეებს უყალიბდებათ ათობითი პოზიციური სისტემის სრულყოფილი გაგება და მრავალნიშნა რიცხვებზე მოქმედებების შესრულებისას მისი გამოყენების უნარი; წილადის სხვადასხვა ასპექტის (როგორც მთელის ნაწილი, ერთობლიობის ნაწილი, მდებარეობა რიცხვით ღერძზე და გაყოფის შედეგი) გააზრება.
სასწავლო კურსი მოსწავლეებს უქმნის მათემატიკური ცოდნის საფუძველს და ხელს უწყობს მათში მათემატიკის შემდგომი შესწავლისთვის შესაბამისი უნარების განვითარებას. პირველი სამი კლასი არის მოსამზადებელი ეტაპი მათემატიკის შესასწავლად, სადაც განსაკუთრებული ყურადღება ეთმობა სწავლებისა და აღზრდის ერთიანობაში განხორციელებას.
|
|
სასწავლო
საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები
|
მოსწავლეს შეუძლია:
·
საგანთა დახასიათება ფორმის, ზომის, სიდიდისა და რაოდენობის მიხედვით,
განაწილება სიბრტყეზე და სივრცეში;
·
გროვების შედარება და რიცხვითი მნიშვნელობის მინიჭება;
·
ნატურალური რიცხვების ცნობა 1-დან 10-მდე;
·
საგნების საშუალებით წარმოდგენილი მარტივი მიმდევრობის გავრცობა და
შევსება;
·
გეომეტრიული ფიგურების ცნობა და დახასიათება;
·
თვალსაჩინოების დახმარებით შეკრება-გამოკლების შესრულება.
|
|
საგნის
სწავლების მიზანი და ამოცანა
|
მიზნები:
მათემატიკის საგნობრივ
პროგრამაში გამოყოფილია ოთხი
მიმართულება: რიცხვები და მოქმედებები; გეომეტრია და სივრცის აღქმა; მონაცემთა
ანალიზი, სტატისტიკა და ალბათობა; კანონზომიერებები და ალგებრა.
დაწყებით საფეხურზე ყველა
ამ მიმართულებას მკაფიოდ
ჩამოყალიბებული მიზნები აქვს.
1. რიცხვები და მოქმედებები:
ამ საფეხურზე
უნდა მოხდეს არითმეტიკული
მოქმედებების და მათი
ადეკვატურად გამოყენების უნარის
ჩამოყალიბება; არითმეტიკული მოქმდებების
თვისებებისა და მათ
შორის კავშირების გააზრება;
არითმეტიკული მოქმედებების შედეგისა
და რიცხვითი გამოსახულების
მნიშვნელობის შეფასების უნარის
გავნითარება.
გარდა ამისა,
მოსწავლეს უნდა ჩამოუყალიბდეს
ათობითი პოზიციური სისტემის
სრულყოფილი გაგება და მრავალნიშნა რიცხვებზე მოქმედებების
შესრულებისას მისი გამოყენების
უნარი; წილადის სხვადასხვა ასპექტის
(როგორც მთელის ნაწილი,
ერთობლიობის ნაწილი, მდებარეობა
რიცხვით ღერძზე და გაყოფის შედეგი) გააზრება.
2. კანონზომიერებები და ალგებრა:
ამ საფეხურზე მიმართულების ძირითადი მიზანია მარტივი კანონზომიერებებისა და სიდიდეებს შორის დამოკიდებულების ამოცნობის უნარის განვითარება, არითმეტიკული ოპერაციების თვისებების და ასოითი აღნიშვნების გამოყენების შესწავლა.
3. გეომეტრია და სივრცის აღქმა:
ამ საფეხურზე, მიმართულების ძირითადი მიზანია
გეომეტრიული ობიექტების ურთიერთგანლაგების აღწერისა და დემონსტრირების უნარის განვითარება; გეომეტრიულ ობიექტთა კომპონენტების ამოცნობისა და მათი ურთიერთმიმართების აღწერის უნარის განვითარება; ატრიბუტების მიხედვით ფიგურათა დაჯგუფების, სიტყვიერი აღწერილობის მიხედვით ფიგურის ამოცნობისა და მისი მოდელის შექმნის უნარის განვითარება.
4. მონაცემთა ანალიზი, ალბათობა და სტატისტიკა:
ამ საფეხურზე მიმართულების სწავლების მიზანია მოსწავლეები გაეცნონ აღწერითი სტატისტიკის ელემენტებს–თვისობრივ და დისკრეტულ რადენობრივ მონაცემთა შეგროვების, წარმოდგენისა და ინტერპრეტაციის საშუალებებს.
ამოცანები:
დაწყებით კლასებში განსაკუთრებული ყურადღება მიექცევა შემდეგ უნარ-ჩვევებს:
• არითმეტიკული მოქმედებების შესრულება (მათ შორის საგანთა ერთობლიობების გამოყენებით);
• არითმეტიკული მოქმედებების სიტყვიერი აღწერა (მაგალითად: “...ჯერ”, ”...ით”);
• რიცხვების ჩაწერა და დასახელებები;
• გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობა და მათი აღწერა;
• ფიგურების კონსტრუირება;
• ფიგურების ურთიერთგანლაგების აღწერა;
• მანძილის გაზომვისა და განსაზღვრის ხერხების/საშუალებების ცოდნა და გამოყენება;
• მარტივი კანონზომიერებების ამოცნობა და გავრცობა (მაგ.: საგანთა მომდევრობები,
რიცხვების პერიოდული მიმდევრობები, ფიგურების მოზაიკური განლაგება);
• მიმართულების,
გადაადგილების და მარშუტის სიტყვიერი აღწერა და სქემატური გამოსახვა;
• ტერმინების: “ყველა”, “ყოველი”, “თითოეული”, “ზოგიერთი”, “ერთ-ერთი”, “არცერთი”, “ერთადერთი” გამოყენება რიცხვების თვისებების ან რიცხვთა ერთობლიობებს შორის მიმართებების დადგენისას;
• მონაცემთა დალაგება, დაჯგუფება და კლასიფიკაცია მითითებული კრიტერიუმების მიხედვით;
• საზომი ერთეულების (მინძილის, დროის, ფულის ერთეულების) და მათ შორის მიმართების ცოდნა და გამოყენება.
|
|
მეცადინეობის
ფორმები
|
• პრაქტიკული;
• კომბინირებული;
• გაკვეთილი კონკურსი;
• პრეზენტაცია;
• დისკუსია;
• როლებით თამაში;
• ექსკურსია.
|
|
სწავლების
მეთოდები
|
• ევრისტული;
• კონკრეტული დავალებების დასწავლა;
• სასწავლო კვლევითი საქმიანობა;
• ინტერაქტიული სწავლება;
• სწავლება დიდაქტიკური თამაშებით;
• სწავლება დისკუსიით;
• სწავლება წვრთნით.
|
|
კლასის
ორგანიზაციის ფორმები
|
• ინდივიდუალური;
• წყვილები;
• ტრიადები;
• ჯგუფები;
• მთელი კლასი.
|
|
სასწავლო
კურსის შეფასება
|
შეფასების ტიპები:
1. მიმდინარე: განმავითარებელი.
2. შემაჯამებელი: განმავითარებელი.
განმავითარებელი შეფასება წარმოადგენს რჩევებს ან რეკომენდაციებს წერილობით ან ზეპირი სახით.
შეფასების ფორმები:
• საშინაო დავალებები;
• საკლასო დავალებები;
• შემაჯამებელი დავალებები.
• ზეპირი გამოკითხვა;
• წერითი სამუშაო;
• ტესტირება;
• პრეზენტაცია;
• თვითშეფასება;
• ურთიერთშეფასება;
• პროექტი “პორტფოლიო”;
• რუბრიკები.
|
|
სწავლების
შედეგი
|
რიცხვები და მოქმედებები:
I.1. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთს შეუსაბამოს
რიცხვები, რიცხვითი სახელები და რაოდენობები.
I.2. მოსწავლეს შეუძლია რიგობრივი რიცხვითი
სახელების გამოყენება.
I.3. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან
დააკავშიროს თვლა, რიცხვებს შორის დამოკიდებულებები და
შეკრება-გამოკლების მოქმედებები.
I.4. მოსწავლეს შეუძლია რაოდენობების შეფასება
და შედარება.
კანონზომიერებები და ალგებრა:
I.5. მოსწავლეს შეუძლია
განავრცოს, წარმოადგინოს და ერთმანეთს შეადაროს საგნების პერიოდული განლაგებები
(მიმდევრობები).
გეომეტრია და სივრცის აღქმა:
I.6. მოსწავლეს შეუძლია
ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურის ამოცნობა და აღწერა.
I.7. მოსწავლეს შეუძლია ბრტყელი გეომეტრიული
ფიგურების გამოსახვა და ობიექტთა ურთიერთმდებარეობის ამოცნობა.
|
|
სამუშაო
დისციპლინა:
|
გაცდენების დასაშვები რაოდენობა:
სასწავლო საათის 1/4.
დავალიანებების დასაშვები რაოდენობა:
შესასწავლი მასალის 1/10.
აღდგენები
თუ დავალიანება საპატიოა, მასწავლებელი ერთი კვირის განმავლობაში უტარებს მოსწავლეს 3 მეცადინეობას.
შესასწავლი მასალის 1/10 აღდგება მშობელი-მასწავლებლის მიერ შეთანხმებული მეთოდისა და გრაფიკის მეშვეობით - ერთი კვირის განმავლობაში.
ერთი მეათედი შეიძლება აღდგეს ერთ დღეში ტესტური ან საკონტროლო წერით, ან ზეპირი გამოკითხვით, ნაწილ-ნაწილ, ერთი კვირის განმავლობაში.
წახალისების
ფორმები
სიგელები, პრიზები.
|
|
რესურსები
|
მასწავლებლის სახელმძღვანელო:
მათემატიკა – თინა ბექაური,
ავთანდილ აგიაშვილი. გამომცემლობა
ფ/პ ა. საგინაშვილი, 2011.
საყმაწვილო მათემატიკა – ვახანია.
ტექნიკური საშუალებები:
კომპიუტერი ” ბუკი”,
ინტერნეტი.
თვალსაჩინოებები:
სათვლელი გროვები,
საანგარიშო, პლაკატები.
ადამიანური რესურსები:
ისტ-ის პედაგოგი,
კოლეგები, მშობლები, მოწვეული სტუმრები.
|
საგანი
- ქართული ენა
კლასი
- I
|
სასწავლო
საგნის სახელწოდება
|
ქართული ენა
|
|
მასწავლებელი
|
ლალი
ჭეიშვილი 592 110501
|
|
სწავლების
კლასი, საფეხური
|
I
კლასი, დაწყებითი საფეხური
|
|
სასწავლო
საგნის ხანგრძლივობა
და საათების
რაოდენობა
|
2
სემესტრი, 36 სასწავლო კვირა, კვირაში 4 -5 საათი
|
|
სასწავლო
საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში
|
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო საგანი
|
|
სასწავლო
კურსის ზოგადი აღწერა
|
ქართული ენისა და ლიტერატურის სტანდარტის ბირთვს წარმოადგენს ენა, როგორც
პიროვნების თვითგამოხატვის, აზრის ჩამოყალიბებისა და გადაცემის საშუალება. იგი
ხელს უწყობს პიროვნების პირადი, ცხოვრებისეული, სოციალური და პროფესიული
სირთულეების დამოუკიდებლად დაძლევის პროცესს, ქმნის იმ ძირითად ბაზისს, რომელსაც
ეფუძნება ადამიანის თავისუფალი განვითარების მთელი შემდგომი პროცესი.
მშობლიური ენის სწავლება დაწყებით საფეხურზე
ემსახურება თვითგამოხატვისთვის აუცილებელ ენობრივი უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბებას სწავლების
ყველა ძირითადი - ზეპირმეტყველების, კითხვისა და წერის - მიმართულებით.
ზეპირმეტყველება:
გულისხმობს ზეპირი მეტყველების, აზრის გამოხატვის უნარ-ჩვევების,
მოსმენის კულტურის, სოციალური კომუნიკაციისა და ინტერაქტიული უნარების
განვითარებას.
კითხვა
კითხვის უნარის განვითარება წიგნიერების
საფუძველია, რაც სრულფასოვანი პიროვნების ჩამოყალიბების აუცილებელ პირობას
წარმოადგენს. ეს მიმართულება ემსახურება მშობლიურ და მსოფლიო ლიტერატურასთან
ზიარებას; ამასთანავე ნაირგვარი წერილობითი ტექსტის წაკითხვის, მათში მოცემული
ინფორმაციის გაგების, გააზრებისა და გამოყენების უნარ-ჩვევების გამომუშავებას.
წერა:
მოსწავლემ უნდა შეძლოს ინფორმაციისა და
საკუთარი აზრის წერილობით გადმოცემა. წერის კულტურის ჩამოყალიბება პიროვნების
ინტელექტუალური შესაძლებლობების
რეალიზაციის აუცილებელი პრობაა.
|
|
სასწავლო
საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები
|
· გააჩნია წესრიგის, დავალების შესრულების და გამიზნული ქმედების უნარი;
· შეძულია უფროს ადამიანზე ორიენტირება;
· ხედავს, ამჩნევს და გაიაზრებს თვალსაჩინოდ, ზედაპირზე მოცემული მოვლენისა
თუ საგნის თვისებებს;
· შეუძლია ”მოქმედებითი” აზროვნება - ასათვისებელ მასალას იგებს და
იმახსოვრებს ხელის შეხებით;
· კარგად აქვს განვითარებული მეტყველება, შეუძლია საკუთარი განცდების,
ფიქრების, მოგონებების გამოხატვა სიტყვებით.
|
|
საგნის
სწავლების მიზანი და
ამოცანა
|
მიზანი:
ინფორმაციის
გაგება, ანალიზი და შეფასება:
· სხვადასხვა ტიპის ტექსტების მოსმენა და გადმოცემა;
· წაკითხული წინადადებისა და ტექსტის კონსტრუირება;
· სხვადასხვა სახის ტექსტების შეგნებულად და გააზრებულად კითხვა;
· ტექსტებში მოცემული გრამატიკული კონსტრუქციების გამოყოფა და სათანადო
ინტერპრეტაციით წარმოდგენა;
· გრამატიკის, ორთოგრაფიის, პუნქტუაციის პრაქტიკულად აუცილებელი მინიმუმის
შეგნებულად გამოყენება.
ენის
კომუნიკაციური ასპექტების გაგება-გამოყენება:
· სხვადასხვა სამეტყველო სიტუაციაში ადეკვატურად რეაგირება;
· კამათის, დისკუსიისა და მსჯელობის სტრატეგიების გამოყენება;
· საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევების კორექცია და დახვეწა კომუნიკაციის ეტიკეტური
ნორმების მიხედვით;
· კითხვის ძირითადი სტრატეგიების დაუფლება;
· სხვადასხვა ხასიათის, მიზნისა და დანიშნულების წერილობითი ტექსტების
შეთხზვა.
მხატვრული
ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა:
· სხვადასხვა ლიტერატურული ჟანრის ტექსტების მოსმენა, წაკითხვა და საკუთარი
ემოციების აზრის გამოხატვა;
· მოსმენილი ან წაკითხული მხატვრული ნაწარმოების დაკავშირება პირად
გამოცდილებასთან;
· ტექსტის ეპიზოდების ერთმანეთთან დაკავშირება და მთავარი თემის
განსაზღვრა;
· მხატვრულ გამომსახველობითი ხერხების ამოცნობა და მათი ფუნქციის ახსნა,
მხატვრული ტექსტების შექმნა;
საკუთრი
ინტერესების მიხედვით საკითხავი ლიტერატურის შერჩევა.
ამოცანები:
· კალიგარფიული კულტურის გამომუშავება;
· ლექსიკური მარაგის შევსება-გამდიდრება;
· აზრის ცხადად, ლაკონიურად, მკაფიოდ და მწყობრად გამოხატვის უნარის
ჩამოყალიბება;
· მსჯელობის უნარის განვითარება;
· სააზროვნო მოქმედებათა (ანალიზი, შედარება, განზოგადება) განვითარება
ენობრივ (ტექსტობრივ) საფუძველზე;
· ფუნქციურად და შინაარსობრივად მრავალფეროვანი ტექსტების შესწავლისა და
გააზრების უნარის ჩამოყალიბება;
· ტექსტებთან შემოქმედებითი (თავისუფალი) დამოკიდებლების გამომუშავება;
· დისკუსიებში მონაწილეობა, მონოლოგიური და დიალოგური უნარ-ჩვევების
ჩამოყალიბება;
· ტექსტის ანალიზის უნარის განვითარება;
· საგანმანათლებლო მიზნით სხვადასხვა რესურსით სარგებლობა;
· სამეტყველო ეტიკეტების ნორმების დაცვა;
· მიზნობრივი ამოცანის შესატყვისი სტილით წერა და მეტყველება.
|
|
მეცადინეობის
ფორმები
|
· ლექციური;
· კომბინირებული პრეზენტაცია;
· პრაქტიკული მუშაობა;
· გაკვეთილი-პროექტი.
|
|
სწავლების
მეთოდები
|
· პროგრამული;
· ინტერაქტიული;
· ევრისტული (სწავლა აღმოჩენით);
· პრობლემური;
· სწავლება დისკუსიით.
|
|
კლასის
ორგანიზაციის ფორმები
|
· ინდივიდუალური;
· წყვილები;
· ჯგუფები;
· მთელი კლასი.
|
|
სასწავლო
კურსის შეფასება
|
მიმდინარე
შეფასებები: განმავითარებელი;
შემაჯამებელი:
განმავითარებელი.
განმავითარებელი
შეფასება წარმოადგენს რჩევებს ან რეკომენდაციებს წერილობითი ან ზეპირი სახით.
ზეპირი
გამოკითხვა.
წერითი
სამუშაოები (საშინაო და საკლასო შემაჯამებელი).
|
|
სწავლების
შედეგი
|
ზეპირმეტყველება:
I. 1. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს
და ადეკვატურად აღიქვას მარტივი ინფორმაცია; შეუძლია სწორად რეაგირება ნაცნობ
სამეტყველო სიტუაციებში.
I. 2. მოსწავლეს
შეუძლია გადმოსცეს მარტივი ინფორმაცია მისთვის ნაცნობ თემებზე.
I. 3. მოსწავლეს
შეუძლია მართლმეტყველების ელემენტარული წესების დაცვა.
I. 4. მოსწავლეს
შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის ტექსტები
და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.
I. 5. მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს
ფონოლოგიური უნარ-ჩვევები.
კითხვა:
1. 6. მოსწავლეს შეუძლია ანბანური პრინციპის გაგება და გამოყენება.
I. 7. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი კოდის გაშიფვრა.
I. 8. მოსწავლეს შეუძლია პრაგმატული ხასიათის
მარტივი ტექსტის (მაგ., ინსტრუქციის,
მენიუს, საყიდლების სიის, აბრისა და ა.შ.) წაკითხვა და გაგება.
I. 9. მოსწავლეს შეუძლია
ვიზუალურად გამოხატოს წაკითხული / მოსმენილი ტექსტით აღძრული შთაბეჭდილებები.
I. 10. მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს წიგნთან
მუშაობის საწყისი ჩვევები.
I. 11. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის
სტრუქტურის აღქმა.
წერა:
I. 12. მოსწავლეს შეუძლია
ანბანის ყველა ასოს გამოწერა.
I. 13. მოსწავლეს შეუძლია კარნახით წერა და ნაბეჭდი ტექსტიდან
/ დაფიდან მარტივი წინადადებების გადაწერა.
I. 14. მოსწავლეს შეუძლია მარტივი წინადადებების შედგენა ნაცნობ თემებზე.
I. 15. მოსწავლეს შეუძლია გარკვეული საყრდენების
დახმარებით მარტივი ყოფითი ტექსტების წერა.
|
|
სამუშაო
დისციპლინა:
|
გაცდენების დასაშვები რაოდენობა:
სასწავლო საათის 1/4.
დავალიანებების დასაშვები რაოდენობა:
შესასწავლი მასალის 1/10.
აღდგენები
თუ დავალიანება საპატიოა, მასწავლებელი ერთი კვირის განმავლობაში უტარებს მოსწავლეს 3 მეცადინეობას.
შესასწავლი მასალის 1/10 აღდგება მშობელი-მასწავლებლის მიერ შეთანხმებული მეთოდისა და გრაფიკის მეშვეობით - ერთი კვირის განმავლობაში.
ერთი მეათედი შეიძლება აღდგეს ერთ დღეში ტესტური ან საკონტროლო წერით, ან ზეპირი გამოკითხვით, ნაწილ-ნაწილ, ერთი კვირის განმავლობაში.
წახალისების
ფორმები
სიგელები, პრიზები.
|
|
რესურსები
|
მოსწავლის სახელმძღვანელო:
დედა
ენა-ნ.მაღლაკელიძე
მასწავლებლის სახელმძღვანელო.
დამხმარე ლიტერატურა:
დედა ენა –ვ.როდონაია 2011.
განმარტებითი
ლექსიკონი; სინონიმების ლექსიკონი; სპეციალური გრამატიკული სავარჯიშოების კრებული;
მასწავლებლის მიერ მომზადებული სავარჯოშო ბარათები; ქართული ხალხური და სხვა
ლიტერატურული ზღაპრები;
ტექნიკური საშუალებები:
კომპიუტერი
”ბუკი”, ინტერნეტი.
თვალსაჩინოება:
მოძრავი/მაგნიტური
ანბანი, პლაკატები, სურათები სასაუბრო თემებისთვის.
ადამიანური რესურსები:
მშობელი, კოლეგა, ფსიქოლოგი, კლასის სტუმარი.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий